Tuesday, May 1, 2007

يا رتنى كنت بنت


فى لحظه ضعف كبيره و انا واقف قدام الميكروباص و انا رايح الكمحه رفعت ايدى لربونا وقولت يــــا
رتنى كنت بنت
لقيت ورايا اسطول من الشباب زى بيقول اميييييييييييييييييييين
بعد ما كانو هيموتو عشان يتساو معانا فى الحقوق بقينا الوقتى بتمنا نكون زيهم هو ايه الى حصل يا
جدعان انا نمت كتييير اوى كده
محدش عارف
اصل مش كل يوم يجي سى الكمسرى و يقولى استنا يا استِاذ...اتفضلى يا انسه
فى ايه يا عم هو احنا مش بنى ادمين زيهم ولا ايه
يقولك انا بنظم العربيه يا استاذ و بعدين العربيات كتير
فى دى عندك حق العربيات كتير اوى
و بعدين يا استاذ انا سمعت فى التلفزيون الصبح ان حرام الشباب تركب المكروباز....يا حازم
بس البحبحانى قال يجوز بس يركبو اربعات غير كده حرام
تركب اربعات
لا مش هركب اربعات
بصرحه اقنعنى الراجل بوجهة نظره و رجعت تانى البيت
لفيت وشى وروحت البيت وانا مروح لقيت دكتور اعرفه سالته فى الموضوع قالى الناس كلها عندى
بتتعالج من المشكله دى
ايه يا عم هموت ولا ايه ؟
لالا تعالى بليل و انا هقولك الحل
هلاقى الحل ....الكلمه دى عملتلى رفريش تانى و فوقت و جه بليل و ظبط نفسى
و رحتله .....و بعد ما خلصت الزحمه دخلتله
ام مدينى كتالوج كده ...ايه يا عم هو انا داخل مطعم ...طب المينى تشارش هنا بكام...هاها
اخرص... افتح الكتالوج و انت ساكت
بفتح الكتالوك و عينك ما تشوف الا النور
عيز تحول بنت عشان تركب الميكرو باص الموضوع سهل خالص...
كل الى عليك تختار البنت الى عايز تكون زيها
عايز تركب ورا او فى الكرسى الى قبل الاخير .......يعنى بنت لبسه ازدال.........500 جنيه
عايز تركب فى الكرسى الى جنب الكمسرى .....................يعنى بنت موزه لبسه جيبه
قصيره............10000 جنيه
اما بقى لو عايز تركب فى الكرسى الى جنب السواق ...ان ان ااااه....يعنى الى
بيسوق...............يعنى بنت شعره اصفريكا او اسمريك موزه و المو ز دى تفرق عن الموزه الى
فوق و بعدين فى درسات اثبتت ان سرعه السواق بتتوقف على الى قاعد جمبه ..شوف انت
بقى......... 20000جنيه
وشى احمر يعنى بقى اصفر و دمى جرى من عروقى
و وقفت له
و رافع صبعنى فى وشه
بصيت له بصت قهر
ليس انا ذلك الشخص
و جمعت اصحابى الكتيير اوى دول و عملنا جمعيه
و اشترينا تلك المعجزه الجديد الملقبه بالتوك توك عشان نروح الكمحه
بس فيه
مشكله الوقتى
مفيش حد فينا بيعرف بسوق
عيزين سواق يا جدان
حد عايز يشتغل سواق
!!!!!!!